Zapisz na liście zakupowej
Stwórz nową listę zakupową

Marka na własnych zasadach. Oto jak PROSTO podbiło polski rynek odzieżowy

2022-12-28
Marka na własnych zasadach. Oto jak PROSTO podbiło polski rynek odzieżowy

Codziennie przekonujemy się o tym, jak ważne jest to, po jakie ubrania sięgamy. Są one doskonałym sposobem na wyrażenie siebie. Dlatego właśnie różnorodność, jaką daje moda ulicy, jest nie do przeceniania. I choć marka Prosto powstała na gruncie kultury hip-hopu, to po jej kolekcje sięgają obecnie także ludzie spoza tego kręgu, a kolejne propozycje przełamują ograniczenia i pozwalają o modzie myśleć w sposób bardzo kreatywny. A to wprowadza streetwear na kolejny poziom. Może być przecież Prosto.

Marka odzieżowa Prosto z historią i wizją

Być może już sama nazwa marki powinna zastąpić całą jej charakterystykę, rozbudowane opisy i case study sukcesu. Pokazuje bowiem, że ma być Prosto, bez zobowiązań i ograniczeń, bez zbędnych dodatków. Właśnie dlatego, zarówno kultowe projekty, jak i każda nowa kolekcja cieszą się dużym powodzeniem.

Należy jednak pamiętać, że jeśli mówimy o Prosto, historia marki jest niezwykle ważnym tłem.

Firma łączy doświadczenie modowe z muzycznymi fascynacjami. To te propozycje bardzo szybko docenili fani hip-hopu, a następnie miłośnicy casualu. Założycielem marki jest warszawski raper Wojtek Sokół. Znany ze współpracy z Zip Składu, WWO, duetu Sokół/Pono, czy współpracy z Marysią Starostą muzyk poszedł o kilka kroków dalej, a charakterystyczne logo i bezprecedensowa nazwa bardzo szybko stały się synonimem stylu ulicy.

Prosto, co to marka?

To przede wszystkim cztery linie odzieżowe: Prosto Klasyk, Elegancko, Label oraz Sport. Każda z nich to fantastyczna podróż po trendach i inspiracjach sygnowana zjawiskowym logo. Po te ubrania chętnie sięgają fani ulicznej mody, raperzy, influencerzy, a także celebryci. To świetne propozycje na co dzień i na wyjątkowe okazje.

Działając w ten sposób marka odzieżowa Prosto, od lat podąża za zmieniającym się rynkiem, a jednocześnie samodzielnie wyznacza trendy. W dalszym ciągu korzenie są w klimacie polskiego hip-hopu, więc drugorzędne pozostaje to, co dzieje się w świecie mody i co pojawia się w sieciówkach.

Raper Sokół miał właśnie taką wizję, że cała stylizacja musi odpowiadać na to, co tobie w duszy grać będzie, w jakim rytmie żyjesz, jak się poruszasz.

Marka Prosto to także kolekcje, które powstają w wyniku kooperacji z innymi znanymi brandami. Klienci chętnie sięgają po efekty współpracy z 4F czy Wyborową, a prawdziwym hitem stała się seria zaprojektowana z Vistulą.

Na pierwszy rzut oka to są przecież dwa różne światy. Prosto jest symbolem luźnego stylu hiphopowego, a Vistula to kultowe garnitury i koszule, które wpisały się w elegancki biznesowy look. Wspólna kolekcja jest więc efektem niestandardowego podejścia do projektowania, łączenia elementów teoretycznie odmiennych, eksperymentów oraz kreatywnego odpowiadania na wymagania klientów. Na styku dwóch estetyk powstały ubrania, które są odmiennie od tego, co wcześniej marki wypuściły na świat, a to zmienia nie tylko wygląd ciuchów i dodatków, ale również ich charakter, oswaja streetwear i pozwala mu wejść na zupełnie inne terytorium.

Seria została naturalnie podzielona, a wskazówką mogą być dwa rodzaje metek. Opcja „VISTULA oraz PROSTO” obejmuje sportowe i luźne fasony, a „PROSTO oraz VISTULA” to klasyka – czyli garnitury i płaszcze, ale o zupełnie innych krojach i wykończeniach. W każdym wariancie męska odzież streetwear podkreśla nieformalny outfit, a dodatki takie jak skarpetki, nerki, czapki czy poszetki stają się kropką nad „i” stylizacji.

Warto zwrócić uwagę, że kolekcja streetwear dla kobiet jest projektowana z głębokim zrozumieniem dla potrzeb pań. Nie odbiega jakością ani wzornictwem od propozycji dla mężczyzn, a kultowe już bluzy z kapturem na zawsze weszły w kanon szeroko pojętego casualu.

Poza tym Prosto wypuszcza na rynek koszulki, kurtki, spodnie i spodenki oraz akcesoria. I jeśli zależy ci na tym, by dobrze wyglądać, to warto postawić na markę z tradycją i wizją, która pomimo wielu zawirowań na rynku mody w dalszym ciągu dynamicznie się rozwija, trafiając do kolejnych pokoleń i nowych grup klientów.

Gotowe komplety oraz elementy, które można ze sobą łączyć w dowolny sposób, są jak przygoda w świecie trendów, które kręcą się wokół klimatów hip-hopowych. Streetwear jest organicznie związany z tą subkulturą i niewątpliwie to właśnie klienci stają się najlepszą reklamą i inspiracją, by rozwijać się nadal.

Prosto - czyja to firma?

Firma Prosto powstała w 2000 roku Warszawie z inicjatywy Wojciecha "Sokoła" Sosnowskiego. Początki działalności związane są z wytwórnią muzyczną, a przede wszystkim z nurtem hip-hopu. Po trzech latach marka zaczęła również produkować odzież, a w 2005 zmieniła status na spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, w skład której wchodzą Prosto Label i Prosto Wear.

Niezmiennie jednak styl ubrań oraz cała ideologia im towarzysząca są związane z kulturą hip-hopu i stały się jednym z wyróżników streetwearu. Pojawiają się również nowatorskie projekty i kolaboracje z innymi znanymi brandami, które wyprowadzają markę na zupełnie inne wody. Warto sprawdzić, czym zaskoczy kolekcja Prosto x Wyborowa, Prosto x Loca Bikes, Prosto x Sweet&Glow, Klasyk x Happy Socks czy wreszcie Prosto oraz Vistula.

Kolekcje Prosto powstają z miłości do muzyki oraz designu. W tym wypadku konsekwencja sprawdza się doskonale, a klienci, którzy szukają autentyczności na co dzień, nie dadzą się nabrać na wydumane teksty czy opowieści, których nie napisało życie. Takie właśnie są korzenie hip-hopu. Taka jest niezgoda na obecny świat oraz próba zaznaczenie siebie jako jednostki. Poza muzycznymi inspiracjami i świetnymi tekstami to również odzież czy akcesoria podkreślające luźny oraz miejski styl będą ważnymi elementami codzienności. I po nie sięgają miłośnicy wspomnianej kultury, jak i ci, którzy nigdy tego typu muzyki nie słuchali, ale stawiają na to, by w ich życiu było po prostu prosto.

Przebojem stała się hip-hopowa odzież dla dzieci, a każda kolekcja wywołuje niemałe zamieszanie w świecie mody. Jej związek z wytwórnią muzyczną jest dodatkowym atutem. I można by się zastanawiać, która z tych branż jest obecnie bardziej rozpoznawalna.

Nie da się również ukryć, że marka odzieżowa Prosto to najwyższa jakość, doskonałe materiały i odpowiedź na potrzeby klientów w różnym wieku. To dlatego w sklepach znaleźć można rozmaite wzory, kolory, fasony, a tym samym kultura miejska zaczyna zahaczać o nowe rejestry, żyje rytmem przestrzeni, która elektryzuje oraz nadaje słowom inne znaczenia.

I jeśli chcesz wyrazić to, o czym myślisz, jak funkcjonujesz, na co się nie zgadzasz, to twoja muzyka oraz zawartość twojej szafy będą najbardziej szczerą deklaracją. Często nieznoszącą kompromisów, ale takie właśnie są propozycje Vistula Prosto dla niej, dla nich i dla malucha też.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel